بسته پیشنهادی اروپا باید برای مردم ایران مفید باشد، از تجارب کشورهای اروپایی در حوزه مدیریت گردشگری استفاده می کنیم

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به قدمت روابط فرهنگی و تجاری بین دو کشور ایران و اتریش، گفت: امیدواریم با روابط فرهنگی و گسترش تعاملات گردشگری مسائل تلطیف گردد و جهان به جایی تبدیل گردد که همه خوش اخلاق باشند، هیچ کشوری به دنبال زورگویی نباشد و مردم یک کشور به دلیل مستقل بودن تحت فشار قرار نگیرند، همه ما وظیفه داریم که به این موضوع یاری کنیم.

بسته پیشنهادی اروپا باید برای مردم ایران مفید باشد، از تجارب کشورهای اروپایی در حوزه مدیریت گردشگری استفاده می کنیم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز سه شنبه 26 تیر 97 در دیدار با اشتفان شولتز سفیر اتریش در ایران گفت: بسته ای که از سوی کشورهای اروپایی تهیه می گردد باید برای مردم ایران مفید باشد و سطح اعتماد مردم ما را به اروپا افزایش دهد.

او توضیح داد: توافق برجام پس از سال ها مذاکره حاصل شد و پذیرفته نیست که کشوری به نام آمریکا به صورت یک جانبه توافق را بر هم بزند، از توافق خارج گردد و به صورت ناعادلانه تحریم ها را بازگرداند، با این اقدام اعتماد به توافق های بین المللی از بین می رود، مردم ایران منتظر هستند ببینند اروپا به عنوان عضو برجام نقش خود را چگونه ایفا می نماید.

مونسان با اشاره به قدمت روابط فرهنگی و تجاری بین دو کشور ایران و اتریش، اضافه نمود: امیدواریم با روابط فرهنگی و گسترش تعاملات گردشگری مسائل تلطیف گردد و جهان به جایی تبدیل گردد که همه خوش اخلاق باشند، هیچ کشوری به دنبال زورگویی نباشد و مردم یک کشور به دلیل مستقل بودن تحت فشار قرار نگیرند، همه ما وظیفه داریم که به این موضوع یاری کنیم.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران جاذبه های گردشگری بسیار متنوع و زیادی دارد و فضای همکاری و گسترش همکاری ها بین دو کشور در این حوزه وجود دارد، اضافه نمود: موزه های ملی، منطقه ای و محلی بسیار غنی ایران می تواند مورد استقبال گردشگران اروپایی قرار بگیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: استفاده از تجارب کشورهای اروپایی در حوزه مدیریت گردشگری برای ما حائز اهمیت است.

مونسان با اشاره به آثار فرهنگی و تاریخی بی شمار کشور، گفت: ایران به عنوان کشوری که در تاریخ بشریت تمدن ساز بوده است دارای آثار تاریخی و فرهنگی بسیار باارزش و مهمی است و باید برای حفاظت و حراست از این آثار کوشش گردد، افزایش ایمنی و حفاظت از آثار تمدنی از دیگر زمینه هایی است که دو کشور ایران و اتریش می توانند در این مورد نیز همکاری داشته باشند.

معاون رئیس جمهوری اضافه نمود: حفاظت از آثار در مقابل سرقت، تعویض اشیای اصل و تقلبی و حفاظت در مقابل بلایای طبیعی از جمله مواردی است که می توانیم از تجربیات و تکنولوژی کشورهایی همچون اتریش در این زمینه ها استفاده کنیم.

او ادامه داد: 23 اثر جهانی ایران، محور ساسانی فارس، به تازگی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و به این ترتیب فاصله زمانی که بین دوره هخامنشیان و دوره اسلامی وجود داشت با این ثبت جهانی از بین رفت، ثبت جهانی این پرونده به تاریخ معماری جهان یاری می نماید، حمایت کشورهای اروپایی در ثبت جهانی این اثر قابل تقدیر است.

اروپا در حال تهیه بسته ای پویاست

همچنین در این دیدار اشتفان شولتز سفیر اتریش در ایران گفت: سفر رئیس جمهوری اتریش به ایران یک علامت بسیار قوی از سوی اتریش برای افزایش همکاری ها با این کشور است و همچنین سفر دکتر روحانی به اتریش در دومین دوره ریاست جمهوری برای ما بسیار حائز اهمیت بود.

او توضیح داد: اتریش در کوشش است تا کانال های بانکی و جابجایی اقتصادی را تاد حد امکان باز نگه دارد و متاسفانه در خلال این کوشش ها به این نکته رسیدیم که حاکمیت یورو محدود است.

او توضیح داد: کشورهای اروپایی کوشش می نمایند تا بسته ای جذاب برای ایران تهیه نمایند، این بسته ساکن نیست، پویاست و با توجه به شرایط پویاتر می گردد، ما باید اقدامات را به گونه ای اجرایی کنیم تا در برابر اقدامات ناعادلانه آمریکا قابلیت ایستادگی داشته باشد، این بسته مشمول پیشنهادهای دو جانبه کشورهای اروپایی با ایران خواهد بود.

سفیر اتریش در ایران اضافه نمود: در بسته پیشنهادی به دنبال راه چاره های نوآورانه برای ادامه همکاری با ایران هستیم از جمله برای پرداخت ها و نقل و انتقال ها یک سیستم دیجیتال در دست تهیه است، در این سیستم که در دست طراحی است تا 400هزار یورو امکان نقل و انتقال اقتصادی بین ایران و اتریش وجود دارد، البته این برنامه های به صورت آزمایشی و تا زمان پشت سر گذاشتن شرایط سخت فعلی اجرا می گردد.

شولتز اضافه نمود: ما برای مردم و دولت ایران احترام بسیار زیادی قائل هستیم چراکه این بحران را یک فرصت قلمداد می نمایند و با استفاده از این فرصت، طبقه متوسط پویا در جامعه ایران به وجود می آید، اتریش در این مرحله گذار از اقتصاد مصرفی و دستیابی به اقتصاد تولیدنماینده در کنار ایران خواهد بود، با این فرآیند ایران می تواند نقش موثرتری در منطقه ایفا نماید.

او توضیح داد: ما به ایران به عنوان کشوری باثبات در منطقه ای بی ثبات احتیاج داریم، مسائل مربوط به خرید نفت ایران بر عهده سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان است تا راه چاره هایی برای حل موانع در این زمینه پیدا نمایند.

سفیر اتریش در ایران گفت: بسته پیشنهادی اروپا دارای عناوین مهمی است، این وظیفه دیپلماسی است که این عناوین را با محتوای مناسب و پایدار تکمیل کند، اتریش در حال کارکردن بر روی پلان B است و در عین حال همکاری با ایران برای تامین مواد غذایی و دارویی را ادامه خواهد داد.

شولتز یادآور شد: سال جاری به مناسبت 700 سال تعاملات بین دو کشور، برنامه فرهنگی مشترکی با ایران خواهیم داشت، این برنامه همچنین به مناسبت صد و هفتاد و پنجمین سالگرد فتح قله دماوند توسط یک اروپایی برگزار می گردد و می تواند نقطه آغازی برای افزایش همکاری های فرهنگی و گردشگری دو کشور باشد.

سفیر اتریش در ایران اضافه نمود: یکی از اهداف این پروژه فرهنگی، توجه به زیبایی های ایران است و سفرای چند کشور اروپایی نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

شولتز ادامه داد: مراسم افتتاحیه برنامه صعود به قله دماوند روز آدینه برگزار می گردد.

او همچنین به تدارک برنامه ای در حوزه میراث فرهنگی اشاره و اظهار کرد: این برنامه با کوشش رایزنان فرهنگی در حال آماده سازی است، مجموعه ای از سازمان های فرهنگی که در کشورهای اروپایی حضور دارند کوشش می نمایند تا منابع اقتصادی این برنامه را تأمین نمایند. این تیم در سفر به ایران با مسئولان سازمان میراث فرهنگی در خصوص پیوستن به این برنامه و نقش موثر ایران در منطقه برای حفاظت از آثار تاریخی را مورد بحث و آنالیز قرار خواهند داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42493

به "بسته پیشنهادی اروپا باید برای مردم ایران مفید باشد، از تجارب کشورهای اروپایی در حوزه مدیریت گردشگری استفاده می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته پیشنهادی اروپا باید برای مردم ایران مفید باشد، از تجارب کشورهای اروپایی در حوزه مدیریت گردشگری استفاده می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید