تقویت سلول های خورشیدی با قهوه

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از تک تایمز، استفاده از این روش با سرعت بالا و هزینه کمی ممکن بوده و فراوری نسل جدیدی از سلول های خورشیدی را در آینده نزدیک ممکن می نماید.

تقویت سلول های خورشیدی با قهوه

این نسل جدید از سلول های خورشیدی که سلول های خورشیدی perovskite نام می گیرند، تنها از نظر تزریق کافئین با سلول های خورشیدی سنتی تفاوت دارند. فراوری این محصول با همکاری پژوهشگران دانشگاه های کالیفرنیا و شرکت چینی Solargiga Energy صورت می گیرد.

در حال حاضر تنها چالش اصلی برای فراوری سلول های خورشیدی perovskite یافتن روشی برای افزایش ماندگاری آنهاست. محققان قصد دارند با تقویت این سلول های خورشیدی نمونه هایی از آنها را فراوری نمایند که حداقل به مدت 20 الی 30 سال قابل استفاده باشند.

کوشش برای فراوری محصول مذکور از سال 2018 شروع شده و نقطه جوش بالای کافئین که برابر با 300 درجه سلیسیوس است به ارتقای شرایط تعامل آن با سلول های خورشیدی یاری می نماید. سلول های خورشیدی perovskite متشکل از مواد متنوعی مانند دی متیل فرمالید، یدید متیل آمونیوم و یدید سرب نیز هست که عملکرد این مجموعه با افزوده شدن کافئین تا 85 درصد ارتقا یافته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21133

به "تقویت سلول های خورشیدی با قهوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت سلول های خورشیدی با قهوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید